Returnera enkelt - Så gör du
Registrera din retur online och välj returorsak enligt vår returpolicy (gäller ej återförsäljare).
OBS-FÖR REKLAMATIONER KONTAKTA KUNDTJÄNST: KUNDTJANST@REUNIONHOME.SE
Genom vår online-returportal kan du snabbt och enkelt initiera en retur och ange varför du vill returnera produkten. Genom att ge oss en anledning till returen kan du hjälpa oss att förbättra våra produkter och tjänster med din feedback.
Du har 14 dagar från det att du mottagit din onlinebeställning för att returnera dina varor.
Alla frakter sker på beställarens bekostnad. En returfrakt om 75kr tillkommer vid retur.
För att returnera en vara ska denna vara oanvänd, i originalförpackning och i det skick som den var när du mottog den.
Du använder retursedeln som kommer via mail för att skicka tillbaka din retur, så gör vi en utbetalning när beställningen återkommit till vårt lager. Har du betalat med Klarna korrigerar vi din faktura, annars kommer pengarna tillbaka till ditt konto.
Du har som kund rätt enligt distansköpslagen att returnera inom 14 dagar.
RETURPPOLICY
För att returnera en vara ska denna vara oanvänd, i originalförpackning och i det skick som den var när du mottog den.
Varor i ordinarie sortiment med tillfälliga rabatter kan returneras inom 14 dagar enligt lag. Vi hjälper dig gärna att byta till annan produkt, färg, storlek om du ångrar ditt köp.
Alla frakter sker på beställarens bekostnad.
En returfrakt om 75kr tillkommer vid retur.
Vi kan inte ta emot returer som skickas till ombud med annan fraktsedel. Vi debiterar 250 kr för hämtning på ombud. Saknar du fraktsedel kontakta: Kundtjanst@reunionhome.se
For our international customers, we offer a self-service return process. Customers are responsible for booking their own delivery slips with their chosen shipping company for returns.
If you need assistance or have questions regarding your return, please do not hesitate to contact us.
Please note that all other requirements outlined in our return policy for Swedish customers also apply to international orders.
Vi på Reunion har i många år försökt att skapa en webbshop som är hållbar ur retursynpunkt.
Returerna kostar mycket pengar för företagen och ännu mer för naturen och slöseri med resurser som packmaterial, bensin för transporter och löner för människor som ställer till rätta för att vi människor är slarviga i våra beteenden.
Är du intresserad av att fynda, men är osäker på passform, storlek, färg - varmt välkommen att maila kundtjänst på: Kundtjanst@reunionhome.se
Hur gör jag en retur?
Efter att du registrerat din retur ovan:
1. FÖRBEREDELSE
- Packa returen i samma påse / låda som den levererades i. Om du inte har originalförpackningen kvar kan du använda någon annan påse eller låda.
2. SKICKA
Klistra returetiketten på paketet, och försäkra dig om att den täcker den ursprungliga adressetiketten.
Lämna in hos ditt lokala DHL ombud.
Försegla ditt returpaket ordentligt så att det inte skadas på vägen tillbaka.
3. ÅTERBETALNING
- Det kan ta upp till 14 arbetsdagar för varorna att komma tillbaka till vårt lager.
- När returen har hanterats kommer vi att göra en återbetalning med samma betalningsmetod som du använde när du gjorde beställningen.
- Observera att det kan ta flera dagar innan pengarna är tillbaka på ditt bankkonto, beroende på ditt avtal med banken samt bankens villkor.
FRAKT
Alla frakter sker på beställaren bekostnad.
Fraktkostnaden är 75 kr för köp upp till 1499kr.
Handlar du för mer bjuder vi på fraktkostnaden.
Vid retur tillkommer en fraktkostnad om 75kr.
Vi strävar efter att erbjuda spårbar och trygg frakt med rimliga villkor, och våra fraktpriser är satta utifrån faktiska kostnader vi har för leverans och hantering.
Leveranstid är ca 2-4 arbetsdagar
Paket som inte hämtas hos ombud inom 5 dagar går tillbaka till oss och vi måste då ta ut en avgift på 200 kr.
Undantag förekommer vid beställning av produkter som väger mer än 10 kg, t ex stora tunga möbler eller andra produkter som är skrymmande.
Vi meddelar korrekt fraktkostnad.
Frakt utanför eu
Köp utanför EU kan komma att debiteras med importtullar och skatter som du som kund står för på egen bekostnad. Tyvärr har vi ingen kontroll över dessa avgifter och kan inte berätta vad kostnaden skulle bli, eftersom tullpolicyer och importtullar varierar beroende på leveransdestination.
For international orders, we offer a self-service return process. Customers are responsible for booking their own delivery to sweden.
ÅNGERRÄTT
Du har enligt gällande lag, 14 dagars ångerrätt (utom de varor vi speciellt har märkt ut som ej öppet köp, specialbeställningar samt hygienprodukter) om du vill byta till annan produkt, färg, storlek eller ångra ditt köp.
Observera att om du vill returnera något så måste du först kontakta oss för ett godkännande.
Varan ska returneras till oss oanvänd och oskadad i originalförpackning. Bifoga också följesedel och kvitto.
Du står för returfrakten och eventuella transportskador. Ofullständigt frankerade paket och paket skickade mot postförskott löser vi inte ut.
REKLAMATIONER
OBS-FÖR REKLAMATIONER KONTAKTA KUNDTJÄNST: KUNDTJANST@REUNIONHOME.SE MED BILD SAMT ORDERNUMMER.
Om du skulle få en vara som är defekt eller en felaktig leverans ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara.
Du måste meddela kundtjänst detta senast 5 dagar efter det att du har mottagit dina varor och samtidigt skicka in en bild på den skadade varan via mail.
För att returnera en vara ska denna vara oanvänd, i originalförpackning och i det skick som den var när du mottog den.
Vi går inte in och ändrar eller tar bort fakturor hos Klarna.
Om vi kommit överens om en återbetalning eller tillgodokvitto/presentkort på en del av beloppet korrigerar vi i din order och detta justeras automatiskt i Klarna.
KUNDTJÄNST
Du når oss på mail: kundtjanst@reunionhome.se
Kundtjänst är öppen 10-15.00 måndag till fredag.
OBS! Telefon öppen under butikens öppettider. Vi svarar i mån av tid.
Tel. till Kivikbutiken
072-2257220
Tel. till Malmöbutiken
040-40 17 01
Stängd på helgdagar.
