Returnera?

Vi på Reunion har i många år försökt att skapa en webbshop som är hållbar ur retursynpunkt. 
Returerna kostar mycket pengar för företagen och ännu mer för naturen och slöseri med resurser som packmaterial, bensin för transporter och löner för människor som ställer till rätta för att vi människor är slarviga i våra beteenden

Vi är tydliga med att vi inte tar emot returer av REAvaror och utförsäljning.
Är du intresserad av att fynda, men är osäker på passform, storlek, färg -  varmt välkommen till vår butik på Österlen, adress hittar du längst ner på vår hemsida.
Här kan du i lugn och ro ta dina fyndbeslut när du provat plagget.

RETUR

Vill du som privatkund returnera en vara?
Kontakta oss på kundtjanst@reunionhome.se

Vi tar emot webbshoppsreturer efter överenskommelse. EJ REA-RETURER.
Vi följer e-handelslagarna men vi tar inte emot returer på reavaror.

Varor i ordinarie sortiment med tillfälliga rabatter kan returneras inom 14 dagar enligt lag. Vi hjälper dig gärna att byta till annan produkt, färg, storlek om du ångrar ditt köp.

Alla frakter sker på beställarens bekostnad.

Observera att retursedel skickas med i varje order men om du vill returnera något så måste du först kontakta oss för ett godkännande.
Vi kan inte ta emot returer som skickas till ombud. Vi debiterar 250 kr för hämtning på ombud.

ÅNGERRÄTT

Du har enligt gällande lag, 14 dagars ångerrätt (utom REAvaror och de varor vi speciellt har märkt ut som ej öppet köp, specialbeställningar samt hygienprodukter) om du vill byta till annan produkt, färg, storlek eller ångra ditt köp.
Observera att om du vill returnera något så måste du först kontakta oss för ett godkännande.

Varan ska returneras till oss oanvänd och oskadad i originalförpackning. Bifoga också följesedel och kvitto.
Du står för returfrakten och eventuella transportskador. Ofullständigt frankerade paket och paket skickade mot postförskott löser vi inte ut.

REKLAMATIONER

Om du skulle få en vara som är defekt eller en felaktig leverans ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara.
Du måste meddela kundtjänst detta senast 5 dagar efter det att du har mottagit dina varor och samtidigt skicka in en bild på den skadade varan via mail.

För att returnera en vara ska denna vara oanvänd, i originalförpackning och i det skick som den var när du mottog den.
Observera att en retursedel skickas med i varje order men du måste först ta kontakt med kundtjänst för att få reklamationen godkänd.

Vi på Reunion har inga fria returer.
Önskar du returnera en vara betalar du frakten i retur själv.

Vi går inte in och ändrar eller tar bort fakturor hos Klarna.
Om vi kommit överens om en återbetalning eller tillgodokvitto/presentkort på en del av beloppet korrigerar vi i din order och detta justeras automatiskt i Klarna.

KUNDTJÄNST

Du når oss på mail: kundtjanst@reunionhome.se

Kundtjänst är öppen 10-16.30 måndag till fredag.

Stängd på helgdagar.

FRAKT

Fraktkostnaden är 75 kr för köp upp till 899kr.
Handlar du för mer bjuder vi på fraktkostnaden.

Undantag förekommer vid beställning av produkter som väger mer än 10 kg, t ex stora tunga möbler eller andra produkter som är skrymmande.
Vi meddelar korrekt fraktkostnad.

Vi på Reunion har ambitionen att långsiktigt förändra köpmönster.
Våra bilder och vår information av varje plagg skall vara så noggrann att du som kund alltid kan köpa plagget och vara säker på att det passar. 
Är du osäker på passform, färg etc, vill vi gärna att du provar plagget i våra butiker eller besöker någon av våra duktiga återförsäljare och handlar LIVE.
Det minskar det stora returberget i världen och sparar massor av pengar och resurser som vi kan använda till att skapa nya kollektioner och roliga happenings för dig som kund.

Varmaste hälsningarna från dina Reunionvänner